Vitaminterápiás ételek

szllA nyár terülj-terülj asztalkájáról bőven fogyasztottunk, és nincs még vége, hisz jön a szőlőszüret. A szőlő cukortartalma miatt ügyeljünk arra, hogy egyszerre csak keveset fogyasszunk belőle. Napi ételadagunk 1,3 és 1,5 kg-nál ne legyen több! Ebbe a folyékony táplálék is beletartozik. Figyeljünk a gyümölcs, zöldség, gabona helyes arányára is. Általában 75% nyers zöldség és gyümölcs, 25% gabonafélék fogyasztását ajánlják. Azonban figyelembe kell venni az egyén szervezetét, betegségeit, életkörülményeit, az egyén anyagcseréjét. Van aki számára a nyers ételek emésztése rendkívüli megterheléssel jár.

A cukrok közül, a  legjobb fajta cukor a szőlőcukor, mert napenergiával van feltöltve. A vérben gyorsan asszimilálódik, biztosítja az izomerő természetes energiaforrását, erősíti szerveinket. Olyan vitaminokkal rendelkezik, amelyek erősítik az idegrendszert, gyógyítja  abetegségeket csökkenti a gyulladásokat. Természetesen ezek az energiák csak kis mennyiségre vonatkoznak. A szőlő erjedésekor elveszti cukortartalmát és ártalmas folyadékká, alkohollá, húgysavvá, ecetsavvá válik. A többlet savak és sók gyomorproblémákat okoz, a vér, a mirigy és idegrendszeri károkat is okoz.

Ősszel tartsunk gyümölcskúrát! A vitalizálás mellett a gyümölcslé kúra alkalmas fogyókúrára és a vér tisztítására is.

Szőlő kenyérrel

Szőlő. fokhagymás, vajas pirított kenyérrel.

Zabpehely szőlővel

Pirítsuk meg a zabpelyhet, és szervírozzuk szőlőlével, tejszínnel és aszalt gyümölcsökkel,melyeket előzőleg, gyümölcslében áztattunk.

Sült szőlő és keksz

Sütőbe téve karamellizáljuk a szőlőszemeket. Enyhén sós ropogós kekszre tegyünk egy vékony szelet sajtot, erre tegyük rá a szőlőszemeket. A sós és édes íz kiválóan egészíti ki egymást.

 

Fogyjunk együtt egészségesen!

dieta

        Kapcsolat

    Receptjeinkkel és az ajánlott élelmiszerekkel egészségesebb és karcsúbb lehet!

                  csobogo@csobogo.hu

You are here