"Ösztönös" böjt

spenot

Hogy milyen az ösztönös böjt? Olyan, hogy ha szeretnénk is enni, akkor sem tudunk. Ez a betegség alkalmával fordul elő, amikor az ember ösztönösen nem kívánja az ételt, hisz minden energiáját a gyógyításra kell fordítsa.Mi az, amire ilyenkor is figyelni kell?

 

Böjt alatt fontos és célszerű:

1. Mozgás (jóga, csikung, táj csi csüan, séta a jó levegőn, kirándulás, nordic walking stb.).
2. Légzőgyakorlatok végzése (pl.: méregtelenítő légzés).
3. Miután a tisztulási folyamatok három fő módon zajlanak a szervezetben (a széklet, a vizelet és az izzadás révén), ezért fontos a hashajtás, beöntés, izzasztás, vízhajtó hatású gyógynövény teák fogyasztása, különben önmérgeződési (autotoxikációs) folyamatok alakulhatnak ki.
4. Célszerű masszázst végezni, végeztetni az egész testen, mely elősegíti a méregtelenítési folyamatokat, és a tudatra, pszichés állapotra is jó hatással van.
5. Bőrápolás (olajos ledörzsölés: 50 ml mandula vagy ávokádó olaj, 20 csepp citrom olaj, 5 csepp fahéjolaj). Különösen a téli időszakban, hisz ilyenkor bőrünk rendkívül száraz, élettelen lehet.
6. Hideg-meleg váltózuhany (frissít, jó a keringésnek). Ezt csak teljesen egészségeseknek javaslom, mivel a legyengült, energiátlan testű ember, könnyen meghűlhet.
7. Ima (“Miatyánk”), relaxáció, autogén tréning, meditáció, szent könyvek olvasása.-ez a tevékenység különben az élet minden folyamatában hasznos. Hisz  "leki jóllét" nélkül nincs harmónia. Bagdy Emőke kifejezésével élve szükségünk van pszicho-fittness-re.

Böjttörés

A böjttörésről, már korábban írtam, de nem árt újra megfogalmazni. A böjt megtörése és a felépítés ugyanolyan sok figyelmet és körültekintést igényel, mint a böjt maga. Fontos, hogy a visszaállás ugyanannyi ideig tartson, mint a böjt időszaka, és fokozatos legyen, hiszen csak így tud az anyagcsere jól dolgozni. A hirtelen megterhelés felborítaná az anyagcserét, és az különféle fizikai tünetekkel (például: ödémásodás) járna.

Hogy ki, mennyi ideig szeretne böjtölni, az egyéni döntés kérdése, mindenesetre célszerű előtte felmérni fizikai-, lelki állapotunkat, és kellőképpen fel kell készülni a böjt menetére testileg, lelkileg és szellemileg egyaránt. Akár háromnapos, akár egyhetes vagyhosszabb böjtöt tervezünk, célszerű (a húsvéti időszakban) az utolsó napot Húsvét vasárnapjához igazítani, és a böjttörést Húsvét hétfőjére programozni. A böjt menetéről részletesen olvashatunk például: Dr. Helmut Lützner: “A gyógyító böjt” című könyvében, így aki még sohasem csinálta, az is hozzájuthat részletes információkhoz.

Fogyjunk együtt egészségesen!

dieta

        Kapcsolat

    Receptjeinkkel és az ajánlott élelmiszerekkel egészségesebb és karcsúbb lehet!

                  csobogo@csobogo.hu

You are here